Inhaltsverzeichnis

  1. Publikationen
  2. 2008
  3. 2009
  4. 2010
  5. 2011
  6. 2012
  7. 2013
  8. 2014

Gesamten Beitrag zeigen


Zeitschriftenartikel 2012


  • Borke, J., Grabbe, M., Ollefs, B., Terrahe-Hecking, C. & Theiling, S. (2012). Autonomie-Bindung-Autorität: Elterliche und Professionelle Präsenz im kulturellen Kontext. Systhema, 26(2), 184-186.
  • Demuth, C., Keller, H., & Yovsi, R. D. (2012). Cultural models in communication with infants: Lessons from Kikaikelaki, Cameroon and Muenster, Germany. Journal of Early Childhood Research, 10(1), 70–87.
  • Döge, P. & Keller, H. (2012). Child-rearing goals and conceptions of early childcare from young adults‘ perspective in East and West Germany. Journal of Adolescence and Youth. doi:10.1080/02673843.2012.692657
  • Eickhorst, A. & Borke, J. (2012). Wohlbefinden von Vätern als Fokus in der Familienberatung. Familiendynamik, 37(3), 206-211.
  • Graf, F., Lamm, B., Goertz, C., Kolling, T., Freitag, C., Spangler, S., Fassbender, I., Teubert, M., Vierhaus, M., Keller, H., Lohaus, A., Schwarzer, G., & Knopf, M. (2012). Infant contingency learning in different cultural contexts. Infant and Child Development. 21, 458-473. DOI: 10.1002/icd.1755.
  • Hofer, J., Schröder, L., & Keller, H. (2012). Motivational basis of body contact: A Multicultural study of mothers with their three‐month‐old infants. Journal of Cross-Cultural Psychology, 43(5), 858–876.
  • Kärtner, J. & Keller, H. (2012). Comment: Culture-specific developmental pathways to prosocial behavior: A comment on Bischof-Köhler’s universalist perspective. Emotion Review, 4(1), 49–50.
  • Kärtner, J., Keller, H., Chaudhary, N., & Yovsi, R. (2012). Socio‐cultural influences on the development of mirror self‐recognition. Monographs of the Society for Research in Child Development, 77(4), 1-80.
  • Keller, H. (2012). Autonomy and relatedness revisited. Cultural manifestations of universal human needs. Child Development Perspectives, 6(1), 12–18.
  • Keller, H. (2012). The importance of culture for developmental science. Inaugural Issue of the International Journal of Developmental Science, 6, 25–28.
  • Schröder, L., Kärtner, J., Keller, H., & Chaudhary, N. (2012). Sticking out and fitting in: Culture-specific predictors of 3-year-olds’ autobiographical memories during joint reminiscing. Infant Behavior and Development, 35(4), 627-634.
  • Teubert, M., Lohaus, A., Fassbender, I., Vierhaus, M., Spangler, S., Borchert, S., Freitag, C., Goertz, C., Graf, F., Gudi, H., Kolling, T., Lamm, B., Keller, H., Knopf, M., & Schwarzer, G. (2012). The influence of stimulus material on attention and performance in the visual expectation paradigm: A longitudinal study with 3- and 6-month-old infants. International Journal of Behavioral Development, 36(5), 374-380.
  • Tõugu, P., Tulviste, T., Schröder, L., Keller, H., & De Geer, B. (2012). Content of maternal open questions and statements in reminiscing with their 4‐year‐olds: Links with independence and interdependence orientation in European contexts. Memory, 20, 499-510.
  • Wörmann, V., Holodynski, M., Keller, H. & Kärtner, J. (2012). A cross-cultural comparison of the development of the social smile. A Longitudinal study of maternal and infant imitation in 6- and 12-week-old infants. Infant Behavior & Development, 35(3), 335-347, doi: 10.1016/j.infbeh.2012.03.002.

 

Monographien/Buchkapitel 2012


  • Borke, J., Grabbe, M., Ollefs, B., Terrahe-Hecking, C. & Theiling, S. (2012). Autonomie-Bindung-Autorität: Elterliche und Professionelle Präsenz im kulturellen Kontext. Systhema, 26(2), 184-186.
  • Borke, J. & Keller, H. (2012). Kultursensitive Beratung. In M. Cierpka (Hrsg.), Frühe Kindheit 0-3 Jahre – Beratung und Psychotherapie für Eltern mit Säuglingen und Kleinkindern (S. 345-352). Heidelberg: Springer.
  • Döge, P. & Schröder, L. (2012). „Wie siehst Du die Welt?“ –Umweltwahrnehmungs- und Denkstile. In H. Keller (Hrsg.). Interkulturelle Praxis in der Kita: Wissen – Haltung – Können (S. 85-91). Freiburg: Herder.
  • Kärtner, J., Keller, H., Chaudhary, N., & Yovsi, R. (Eds.) (2012). The development of mirror self-recognition in different socio-cultural contexts. Monographs of the Society for Research in Child Development, 77(4), Serial-No. 305.
  • Keller, H. (2012). Cross‐cultural psychology: Taking people, contexts, and situations seriously. In J. Valsiner (Ed.), The Oxford handbook of culture and psychology (pp. 116–131). Oxford, N.Y.: Oxford University Press.
  • Keller, H. (2012). Die Autonomieillusion. Kindheit in Deutschland zwischen Anspruch und Wirklichkeit. In R. Braches-Chyrek, C. Röhner & H. Sünker (Eds.), Kindheiten. Gesellschaften. Interdisziplinäre Zugänge zur Kindheitsforschung (pp. 205–223). Barbara Budrich Verlag.
  • Lamm, B. & Keller, H. (2012). Väter in verschiedenen Kulturen. In H. Walter & A. Eickhorst (Hrsg.), Das Väterhandbuch: Theorie, Forschung, Praxis (S. 77-88). Gießen: Psychosozial-Verlag.
  • Schröder, L. & Döge, P. (2012). Sprachbildung und Sprachförderung – zentrale Themen und Herausforderungen in der interkulturellen Praxis. In H. Keller (Hrsg.). Interkulturelle Praxis in der Kita: Wissen – Haltung – Können (S. 92-100). Freiburg: Herder.

Sonstiges 2012


  • Gernhardt, A. (2012). Kinderzeich(n)en. Kindliches Zeichnen im kulturellen Kontext. nifbe-Themenheft Nr. 10 (ISBN 987-3-943677-09-6). Osnabrück: nifbe e.V.
  • Otto, H. & Keller, H. (2012). Bindung und Kultur. nifbe‐Themenheft Nr. 1. ISBN 978-3-943677-00-3.
  • Schröder, L. & Keller, H. (2012). Alltagsbasierte Sprachbildung. Nifbe‐Themenheft Nr. 6. ISBN 978‐3-943677-05‐8